Kế hoạch bài dạy Tiếng Anh 7 - Tuần 6
Bạn đang xem tài liệu "Kế hoạch bài dạy Tiếng Anh 7 - Tuần 6", để tải tài liệu gốc về máy hãy click vào nút Download ở trên.
File đính kèm:
ke_hoach_bai_day_tieng_anh_7_tuan_6.doc
Nội dung text: Kế hoạch bài dạy Tiếng Anh 7 - Tuần 6
- (nội dung bài tuần 6 lớp 7) Unit 3: A CLOSER LOOK 2 A. GRAMMAR I. Hiện tại hoàn thành 1. Form - Khẳng định: S + have (‘ve)/has (‘s) + V2 I have already taken the English test. - Phủ định: S + have not ( haven’t)/ has not ( hasn’t) + V2 He hasn't taken the English test yet. - Nghi vấn: Have/Has + S+ V2 Have they taken the English test yet? 2. Cách sử dụng * Xét về thời điểm diễn ra của sự việc trong quá khứ Thì hiện tại hoàn thành diễn tả một hành động xảy ra và kết thúc tại một thời điểm không xác định trong quá khứ. Ví dụ: Don isn't here now. He has left for Singapore. 3. Các dấu hiệu nhận biết - already (đã ...rồi) . Ex: I have already cooked dinner. - yet (chưa) Ex : Have you spoken to him yet? - just (vừa mới) Ex : He's just finished his homework. - recently (gần đây) Ex : He has bought a new car recently. - ever (đã từng) Ex: Have you ever visited Paris? - never (chưa bao giờ) Ex: I have never seen a lion. - since (kể từ) Ex: She's been ill since Monday. - for (trong khoảng) Ex: My daughter has been ill for two days. II. Quá khứ đơn 1. Form - Khẳng định: S + + V2 I went to the movies yesterday. - Phủ định: S did not ( didn’t) V He didn't go to the movies yesterday. - Nghi vấn: Did + S + V . ? Did they go to the movies yesterday? 2. Cách sử dụng Thì quá khứ đơn diễn tả một hành động xảy ra và kết thúc tại một thời điểm xác định trong quá khứ. Ví dụ:Don left for Singapore yesterday. 3. Các dấu hiệu nhận biết quá khứ đơn - yesterday (hôm qua Ex: Yesterday I stayed at home. - last (last week, last month, last year, ) (... trước) Ex: She got married last year. - ago (two years ago, centuries ago, ) (... trước)
- Ex: I graduated from university three years ago. - in + past time (in 1990, in the 19th century, ) (vào thời điểm ...) Ex: He was born in 1995. B. EXERCISES 1.a. Listen again to part of the conversation. Underline the past simple or the present perfect. (Nghe lại phần đối thoại. Gạch dưới thì quá khứ đơn hoặc hiện tại hoàn thành.) Reporter: Have you ever done volunteer work? Mai: Yes. I’m a member of Be a Buddy - a programme that helps street children. Last year we provided evening classes for fifty children. Reporter: Wonderful! What else have you done? Mai: We’ve asked people to donate books and clothes to the children. 2. Past simple or present perfect? Put the verb in brackets into the correct form. 1. They cleaned the beach one week ago. 2. They have collected hundreds of books so far. 3. I collected stamps when I was a child. 4. She has flown to Da Nang many times but last year she went there by train. 5. Have you ever seen a real lion? No, but I saw a real elephant when we went to the zoo last month. 3. Choose the best answer. (Chọn câu trả lời đúng nhất.) 1. b Have you done your homework yet? 2. b Yes, I have done it already. 3. c Dickens wrote a lot of novels. 4. a Her mother has written three books. She is going to start the fourth one soon. 5. c I think have met him before. 6. b Oh, yes! Now I remember. I met him when I was in Hoi An. He was our guide! 4. With a partner, write sentences about yourself in the past simple and the present perfect. Use the words from the box below. (Làm với bạn học, viết các câu về chính bạn bằng thì quá khứ đơn và thì hiện tại hoàn thành. Sử dụng những từ có trong khung bên dưới.) - Last December I visited Hanoi with my brother. - I have never eaten this fruit. - I did the volunteer work in Dong Nai five years ago. - When I was a child, I cried a lot. - I have visited Hanoi three times. - I started to dance in 2011. - I had lunch one hour ago. - Yesterday I went to the zoo with family. - I haven’t been to Da Nang yet. 5. In pairs, student A looks at the fact sheet below and student B looks at the fact sheet on page 33. Each student asks and answers questions about the fact sheet to complete the information. (Theo cặp, học sinh A nhìn vào tờ giấy sự việc bên dưới và học sinh B nhìn vào tờ giấy sự việc trang 33. Mỗi học sinh hỏi và trả lời những câu hỏi về tờ giấy sự việc để hoàn thành thông tin.) Example: A: What happened in 2011?
- B: Be a Buddy was established in 2011. A: What did Be a Buddy do in 2012? B: In 2012,... * BE A BUDDY : (BẠN ĐỒNG HÀNH) A: What happened in 2011? B: Be a Buddy was established in 2011. A: What did Be a Buddy do in 2012? B: In 2012, Be a Buddy started ‘A Helping Hand’ programme for street children. B: It collected books and clothes for street children. It also made toys for children in need. * GO GREEN (SỐNG XANH) A: What happened in 2011? B: Go Green was established in 2011. A: What did Go Green do in 2012? B: In 2012 Go Green started clean up project on every first Sunday. A: What has Go Green done so far? B: It helped people recycled rubbish and cleaned up streets and lakes. It also planted flowers and trees. HS tự thực hành ở nhà Unit 3: SKILLS 1 1. Read the text about volunteer work in the United States. (Đọc đoạn văn về công việc tình nguyện ở Mỹ.) In the United States, almost everyone, at one time or another, has been a volunteer. According to U.S. government statistics, about one-fifth of the American population does volunteer work each year. Americans have had the tradition of volunteering and helping one another since the early days of the country. Americans volunteer not because they are forced or paid to do it. They enjoy it! Traditional volunteer activities include raising money for people in need, cooking and giving food, doing general labour (such as clean-up projects and home repair), providing transportation (such as giving rides to the elderly), and tutoring/mentoring young people. (adapted from “Volunteering: An American Tradition” by Susan J. Ellis and Katherine H. Campbell in eJournal USA: The Spirit of Volunteerism. U.S. Department of State, 2012). 2. Decide if the following statements are true (T) or false (F). (Quyết định những câu sau đây Đúng (T) hay Sai (F).) 1. T 2. T 3. F 4. F 3. Which of the activities below are traditional volunteer activities in the United States? Tick (✓) the boxes. (Hoạt động nào trong những hoạt động này là những hoạt động tình nguyện truyền thống ở Mỹ. Đánh dấu chọn vào khung.)
- 1. providing care for animals (chăm sóc động vật) 2. raising money (quyên góp tiền) ✓ 3. cooking meals (nấu những bữa ăn) ✓ 4. donating blood (hiến máu) 5. cleaning streets (dọn sạch đường phố) ✓ 6. teaching young children (dạy học cho trẻ nhỏ) ✓ 4. Idea bank: Fill in the table with your ideas for volunteer activities. (Ngân hàng ý tưởng: Điền vào bảng với ý kiến của bạn cho những hoạt động tình nguyện.) HS tự luyện tập ở nhà 5. Work in groups. Share the ideas in your idea bank with your group members. Then, use the most interesting ideas to create a new group idea bank and share it with the class. (Làm theo nhóm. Chia sẻ những ý kiến trong ngân hàng ý trên với những thành viên trong nhóm. Sau dó, sử dụng hầu hết những ý tưởng thú vị để tạo ra một nhóm ngân hàng ý tưởng mới và chia sẻ nó với lớp.) Hs tự luyện tập ở nhà